Cara Bagaimana Mengatasi Stress Melalui Fikiran  

Posted by lakaransakinah in

Fikiran Anda cepat menjangkit ke fikiran orang lain.

Begitu juga dengan orang lain ni. Fikiran mereka boleh menjangkiti fikiran Anda. Untuk Anda menangani stress dan menangani perasaan tertekan, cara paling senang adalah dekatkan diri dengan orang-orang berfikiran positif.

Kenapa? Fikiran positif orang yang Anda dekati tu akan menjangkiti fikiran Anda. Solusi terbaik, Anda kena ada pasangan hidup yang berfikiran positif supaya Anda jadi positif sentiasa.

Cara kedua, dekatkan diri sedekat mungkin dengan orang yang sentiasa bersyukur. Sebab, orang yang sentiasa bersyukur ni hatinya dipenuhi bunga-bunga kegembiraan.

Dia bersyukur dengan apa yang dia ada, justeru dia gembira mensyukuri semua apa yang Tuhan bagi kat dia – contohnya anggota badan, ahli keluarga, kerjaya, rumah, kereta, laptop dia, kawan dan duit yang dia walaupun jumlahnya RM10 saja.

Itulah dia dua cara cemana nak mengatasi stress melalui fikiran.

Jika Anda lawan stress, Anda akan dapat lebih banyak stress. Terbalikkan. Binalah kegembiraan dan binalah kepositifan supaya Anda dapat kecilkan impak stress terhadap diri Anda.

This entry was posted on Tuesday, March 22, 2011 at 11:29 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment